Аварійно-рятувальний загін спеціального
призначення Головного територіального управління МНС у Донецькій області оснащений
унікальною технікою, яка допомагає рятувати людей та ліквідувати наслідки
різноманітних надзвичайних ситуацій. Це потужні машини, здатні проїхати там, де
немає доріг, витягнути із замету будь-яку вантажівку і навіть, у разі
необхідності, обігріти будинок. А чи можна суто військові автомобілі
застосувати в мирних цілях, коли ніякої надзвичайної ситуації немає? Можна і
навіть необхідно у тих випадках, коли звичні всім цивільні машини не можуть
впоратися із завданням. Наведемо кілька прикладів.
Машина дренажно-котловинна (МДК) здатна за один
прохід викопати траншею завширшки 3,5 метри і до 4 метрів вглиб. Для цього
40-тонного гіганта не існує жодних перешкод. Важко уявити, але, за кілька
проходів, МДК здатна вирити котлован цілком підходящий для фундаменту сучасного
багатоповерхового будинку.
Не менш
цікавий шляхопрокладач БАТ, який здатний в непрохідній місцевості дуже швидко
прокласти дорогу рятувальній техніці, як це було під час падіння літака «Анапа
- Санкт-Петербург» в глибокому яру під Дзержинськом. А взимку 2010 року саме
БАТ допоміг ремонтним службам електромереж добиратися до засипаних снігом під
самий дах підстанцій. Попереду йшов БАТ, а слідом за ним відразу ж їхали
ремонтні машини по утрамбованому сніжному насту шириною 4,5 метри. Потужний БАТ
може і майданчик розрівняти, і стару будову обвалити, та ще й уламки за собою
прибрати.
Й інша, не така дивовижна техніка рятувальників,
завжди має підвищені параметри надійності. Якщо це автокран, то його
вантажопідйомність становить 25 тон, максимальна висота вильоту стріли - 22
метри, шасі підвищеної прохідності, і він не вередливий до нахилів місцевості.
Якщо екскаватор - то на шасі «КамАЗу», знову ж підвищеної прохідності, з ковшем
на 0,7 кубічних метрів. Якщо автопідйомник - то він здатний підняти 350
кілограмів на 30-метрову висоту, навіть якщо майданчик під ним похилий або
нерівний. Іноді приходиться працювати в умовах, коли рятувальним «гігантам»
розвернутися особливо нема де. На цей випадок передбачений
екскаватор-навантажувач на базі трактора «Борекс» - невеликий, маневрений, з
ковшем всього на 0,25 кубометра, він добре підходить для траншей під
водопровідні чи каналізаційні труби, а також для прокладки кабельних мереж. І
прокопає, і засипле.
Особливо варто розповісти про теплові машини. Колись
цей непримітний «ЗІЛ» врятував від замерзання цілий під'їзд дев'ятиповерхівки.
У лютий мороз, як іноді буває, не витримали й полопалися старі труби. Гарячу
воду довелося злити. Ремонт міг тривати не день і не два. Що робити? Люди
замерзнуть. Рятувальники встановили біля входу в під'їзд теплову машину і
подали гаряче повітря. Мешканці розкрили двері квартир. Тепло по під`їзду стало підніматися з
поверху на поверх. Якщо врахувати, що на виході машина подає повітря, нагріте
до 80-900 С, то навіть на дев'ятому поверсі дуже швидко встановилася
плюсова температура.
Рятувальники виходять на боротьбу з надзвичайною
ситуацією максимально озброєні. Темна ніч, відсутність стаціонарних джерел
електроенергії - не привід для припинення рятувальних робіт. Автономні
електрогенератори потужністю від 4 до 100 кіловат забезпечать й освітлення, й
роботу електроагрегатів. Генератором потужністю у 100 кіловат можна освітити
цілу міську площу як вдень.
Ця добротна техніка здатна виконувати багато
завдань і в повсякденному житті, а не тільки під час надзвичайної ситуації. Її
застосування для господарських робіт регламентовано в Постанові Кабінету Міністрів
України № 1102 від 26 жовтня 2011 року «Деякі питання надання платних послуг
підрозділами Міністерства надзвичайних ситуацій», а скористатися нею можна,
звернувшись в найближчу пожежну частину.
Комментариев нет:
Отправить комментарий